wtorek, 2 września 2014

Witam Serdecznie!!





    Szwecj, język, nowi ludzie, nowe zwyczaje...Trzeba zacząć pisać, żeby to nie zwariować :)

               Jakieś pół roku temu sama szukałam tego typu jakiejkolwiek 
pomocy naukowej- dlatego  też myślę, że warto już dziś zacząć się dzielić nowo poznaną wiedzą.

           Na  początku  chciałam  zarysować lekki  obraz Szwecji z mojej perspektywy:)

Przyjechałam tu jesienią- czyli  było szaro i mokro.
Szliśmy z rodzinką do sklepu o 3 po południu- wychodzimy a tu nagle  ciemno  jak ...Bardzo ciemno :) 
To są uroki jesieni/ zimy.
           Pogoda niestety  sprzyja  uczuciom  depresyjnym i chyba  większość osób przechodzących  początki w Szwecji  mają podobne  odczucia.
Najlepiej  wieczorkiem nalać sobie  lampkę winka lub  drineczek, włączyć  dobry  film bądź wziąć  dobrą książkę w dłonie i  tak  niech mijają zimowe  wieczory....:)

Marzec/ kwiecień- przychodzi wiosna. Szwecja zachowuje się jakby ktoś dotknął Ją zaczarowaną różdżką.
Wiosna sama w sobie ma ten urok, ale w tym kraju  jest to dużo  bardziej odczuwalne:)
Lato jest  cudne - także cały rok nie jest nijaki :):)



Przyjechałam tu, przemieszczam się po 
 " szwedzkich ulicach"- napisy na bilbordach , reklamy - jedyne co rodzi się w głowie to : 
" O mamusiu, przecież ja nawet nie wiem jak to przeczytać, nie znam nawet jednego słowa ".

     Minęło pierwsze pół roku,przy czym przeprawdzka goni przeprowadzkę.
            Przez nauka samodzielna w domu - chociażby  " Jag pratar inte svenska" :):)

Kilka słówek na krzyż  których się nauczyłam i to na tyle w sumie.
Od kwietnia poszłam do szkoły- niestety wieczorowej, gdyż nie mam możliwości na dzienną : /
I  na swoim blogu chciałabym każdego dnia, albo przynajmniej co drugi dzień zamieszczać notatki różnego rodzaju, tak by ktoś wiedział chociaż od czego by tu zacząć, rozpoczynając naukę języka. 
A swoją drogą- język szwedzki nie jest łatwym językiem, ale za to jest pięknym językiem w moim odczuciu.
Ja póki co mówię dosłownie lite svenska , ale  z każdym dniem będzie przecież co raz to lepiej, prawda?
Także teraz życzę miłej nauki- i miłego śledzenia  mojej aktywności:)
Pozdrawiam
Blomka91:)




2 komentarze:

  1. Powodzenia. Bede zagladac...moja rada-popraw bledy stylistyczne i zniweluj znaki typu " :p, :D" ... zle sie tak czyta i wyglada jakby bloga pisala 13sto latka :)

    OdpowiedzUsuń